اجرای تاسیسات مکانیکی بر روی ایزی وال
اکتبر 17, 2017
ایمن ترین دیوار
نوامبر 27, 2017

انواع نازک کاری

مرحله نازک کاری


1- اصلاح و ترمیم

برای اقدام به ترمیم پانل های ایــزی وال که قبل از نازک کاری انجام می شود ابتدا باید کنترل ترک با توری زیر گچی از جنس پلیمری در محل های ذیل صورت پذیرد:
الف- توری کشی کنار ستون ها: قسمت های رسیده به ستون ها با توجه به استفاده از پلاستوفوم کنار ستون برای جلوگیری از ترک بعد از نازک کاری آن را تا 15 سانتی متر بر روی پانل با منگنه چوب متصل می نماییم.
ب- توری کشی روی شیارها: بعد از اتمام کار تاسیسات باید روی قسمت هایی که شیار زده شده است را با توری و تا طول 20 سانتی متر بر روی پانل توسط منگنه چوب آماده نازک کاری نماییم.

2- اقدام به نازک کاری:

در ابتدا لازم است بیان شود قبل از اقدام به هر نوع ملات کاری بر روی پانل های ایــزی وال باید سطح محصول کاملاً مرطوب گردد و سپس اقدام به ملات پاشی شود. الف- گچ کاری: با توجه به مواد اولیه تولید ایــزی وال، در حین اجرای گچ کاری سطح دیوار مرطوب شود تا فرآیند گیرش به طور کامل صورت پذیرد. با توجه به سطح صاف ایــزی وال در صورت اجرای دقیق آن با پانل های معمولی و یا اجرا با پانل های کنیک شده اند و در نهایت تا حد آستر کشی قبل از رنگ کاری کاهش می یابد.
ب- سیمان کاری – سنگ کاری: برای سیمان کاری و سنگ کاری نما روی پانل های ایــزی وال باید قبل از شروع به عملیات، زیر کار را توری کشی نمود سپس با مرطوب کردن سطح کار اقدام به ملات پاشی کرد. لازم به ذکر است که این فرایند را در جهت کاهش زمان استفاده از داربست می توان روی پانل انجام داد سپس پانل توری دار را نصب نمود.
پانل¬های ایزی وال این امکان را دارند در فضاهایی که شرایط استفاده از داربست برای سیمان کاری نمی باشد، قبل از اقدام به اجرای دیوار بر روی پانل ها سیمان کاری نمود، سپس عملیات نصب شروع گردد. در این روش حذف هزینه داربست و کاهش هزینه سیمان کاری را به همراه دارد.
تبصره: در سنگ کاری و سیمان کاری نما توری مرغی و در سنگ کاری و سیمان کاری فضاهای داخلی از توری پلیمری استفاده شود.
ج- کاشی و سرامیک کاری با چسب: سطح صاف ایــزی وال نسبت به مصالح دیگر باعث می شود که کاشی و سرامیک کاری با چسب بر روی آن با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. استفاده از توری پلیمری قبل از کاشی کاری رعایت گردد.
د- کاشی و سرامیک کاری با دوغاب: برای اجرای کاشی کاری با دوغاب لازم است که سطح دیوار مرطوب شود تا گیرش با دوغاب به طور کامل صورت پذیرد. استفاده از توری پلیمری قبل از اقدام به کاشی کاری الزامی است.
تذکر: توجه گردد دوغاب به کار رفته باید تا حد زیادی رقیق بوده تا در اثر جذب آب پانل قبل از گیرش ملات پوک نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.