جزئیات اجرایی ایزی وال
اکتبر 2, 2017
اجرای ایزی وال در محل درب و پنجره
اکتبر 4, 2017

اجرای تاسیسات الکتریکی

Modern residential window with lake view

اجرای تأسیسات الکتریکی به صورت توکار:

الف- عبور لوله های برق:
همان طور که مشخص است فضای سه حفره ی داخلی پانل های ایــزی وال برای عبور لوله ها در نظر گرفته شده است. با توجه به انعطاف لوله های مصرفی، دیوار را در محل مورد نظر توسط شیارزن یا مینی فرز شکاف می دهیم. البته دقت گردد این شکاف به طور کامل انجام نمی شود. به عبارت دیگر با ایجاد کمی شیار بر روی محل مورد نظر با توجه به انعطاف لوله، آن را از داخل دیوار عبور داده و از قسمت مورد نظر بیرون می آوریم. شایان ذکر است که با این روش، شیار زدن در اجرای لوله های برقِ داخل دیوار تا حد زیادی کاهش یافته که از لحاظ زمانی و هزینه اقتصادی در بحث مالی پروژه مؤثر است.
‌ب- نصب قوطی کلید و پریز:
برای نصب قوطی کلید و پریز محل مورد نظر را با دریل گِردبُر یا مینی فرز شکاف می دهیم و قوطی را به نحوی که لبه آن با سطح نهایی گچ کاری هم تراز گردد (در صورت اجرای قوطی کلید و پریز قبل از گچ کاری)، توسط ملات گچ ثابت نگه می داریم. توجه شود که شکاف ایجاد شده باید کمی از ابعاد قوطی بیشتر باشد تا برق کار بتواند لوله را داخل قوطی فیکس نماید.
ج- نصب جعبه تقسیم برق:
برای نصب فضای مورد نظر را با مینی فرز یا شیارزن باز نموده و جعبه را توسط گچ در محل خود ثابت می نماییم.

اجرای تأسیسات برقی به صورت روکار:

الف- عبور لوله های برق:
این حالت معمولاً در فضاهایی که کاشی و سرامیک کاری با دوغاب انجام می گردد یا فضاهای اداری که داخل سلول های برقی قرار می گیرند، اجرا می شود. در حالت اول، لوله موقتاً توسط بَست یا سیم روی دیوار نگه داشته می شود تا با ریختن دوغاب پشت کاشی به طور کامل فیکس گردد و در حالت دوم سلول ها با پیچ و رول پلاک معمولی به دیوار متصل گشته، سپس کابل ها از داخل آن عبور داده می شوند.
ب- نصب قوطی کلید و پریز:
از این روش معمولاً در فضاهایی استفاده می شود که کاشی یا سرامیک کاری با دوغاب صورت پذیرد. قوطی مورد نظر را با پیچ و رول پلاک یا گچ به دیوار متصل می نماییم، تا با اتمام کاشی یا سرامیک کاری قوطی در جای خود ثابت بماند.
در پایان باید خاطر نشان کنم تنها ابزارهایی که شما برای اجرای تاسیسات الکتریکی بر روی ایزی وال نیاز خواهید داشت عبارتند از : (سنگ فرز یا شیارزن - دریل به همراه گرد بُر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.